Методи и техники за справяне с кибертормоза

Как да се справим с кибертормоза ???



 -За справянето с кибертормоза е необходимо да се създаде защитна мрежа, общност, която дава отпор на действията на агресорите и изважда от пасивната им позиция на подрепящи тормоза онези, който са така наречените странични наблюдатели. За ефективно справяне с кибертормоза е необходимо да бъдат включени не само организации и закони за борба с кибертормоза а и родители, учители, приятели, ученици и други членове на обществото.
     Всяка година в държавите членки на ЕС и другите страни се осъществяват курсове за клалификация и обучение на хора който да бъдат в помощ на пострадалите както и да предотвратяват кибертерора във всичките му форми.
     Нека да се запознаем с някой от основните методи за справяне с кибертормоза:

-Не отговаряйте на съобщения, които имат за цел да ви тормозят или да ви разстроят. Вашият отговор може да насърчи агресора.

-Чрез запазване на изпратените съобщения:не е необходимо да се изпращат, но да бъдат задължително запазени като доказателство за тормоз. Важно е да има запис на случая, когато се потърси помощ или искате да се разбере повече информация  за него.

-Чрез съобщаване за проблемите на хора, които могат да направят нещо по отношение на изискванията. Можете да държите нещата под контрол, като не търпите обидно съдържание или като съобщите за него на собствениците на уебсайта, когато попаднете на такова. Задължително споделете с близки хора който смятате че ще ви бъдат в помощ.


-Споделете на човек на когото му имате доверие като роднина, майка, баща, приятел, учител или някой друг от близките роднини и приятели .

Особено внимание трябва да бъде обърнато на методите за защита и докладване срещу кибертормоз в социалните мрежи и местата чрез който се споделя информация.
 
 


Как да се защитим от кибертормоза в социалните мрежи???
 
     Един от основните методи за защита от кибертормоз в социалните мрежи е чрез функцията за ''Заглушаване или блокиране'' на кибернетичното насилие -  Тази функция позволява на потребителите  да блокират съобщения и молби за приятелство от киберпрестъпници и спамери. По същия начин онлайн геймърите могат да заглушат злоупотребяващия играч.
 
 
 
  Чрез функцията докладвай кибератома - социалните медии и компаниите за хазартни игри имат процеси на отчитане. Ако злоупотребата е продължителна или тежка, добра идея е жертвата  да направи снимки на екрани или да ги документира по друг начин.
    Задължително родителите трябва да предупредят децата си как да действат  ако смятат че са жертва на  кибертормоз - родителите трябва да кажат на децата си да ги информират за инциденти с кибертормоз, включително такива, насочени срещу приятел или съученик. Също така, въпреки че може да има известна съпротива, може би е добра идея родителите да наблюдават.
 
 
     Някои тийнейджъри твърдят, че някои събития, категоризирани като кибертормоз, са просто драма. Тийнейджърите редовно използват тази дума  за да опишат различни форми на междуличностни конфликти, които варират от незначителни шеги около сериозната ревностна релационна агресия така наречената (драма).
 
 


-Мерки за справяне с кибертормоза на социалната мрежа Facebook-Всички знаем че Facebook e най-голямата социална мрежа в която се споделя лична информация и е най-често посещаваната от киберпрестъпници. Данните от международните проучвания показват че близо 70% от кибертормоза се осъществява именно тук. За да се предотврати кибертормоз, много компании в социалните медии са създали политики за борба с тормоза. Facebook заявява, че не толерира тормоз или тормоз, което включва човек, който изпраща повтарящи се и нежелани съобщения или искания на приятели. Facebook иска потребителите да съобщават за постове, съдържащи заплахи за насилие, за да могат да бъдат премахнати.

-Методи за справяне с кибертормоза на
Instagram- Инстаграм твърди, че тормозът, злоупотребата, сплашването,  и работата са против неговите условия за ползване. Потребителите също така нямат право да публикуват лична информация или голи снимки, както на собствените си, така и на някой друг.

-Методи за справяне с кибертормоза на Twitter - Туйтър също иска от потребителите да съобщават за злоупотреби и ако злоупотребата включва заплахи за физическо увреждане, потребителите трябва да се свържат с правоприлагащите органи. Въпреки това, в честно признание, главният изпълнителен директор на Twitter призна, че компанията се справя зле с насилието и губи потребители за това.





 
 


 

 
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар